Tabără în Liechtenstein

Am avut parte de o experiența de neuitat. În perioada 6-26 mai 2019 am fost protagoniștii unei excursii minunate în Principatul Liechtenstein, la care au participat opt elevi din clasele primare și două cadre didactice a Liceului Teologic Romano-Catolic Gerhardinum.
Am călătorit cu autobuzul până la Budapesta, de acolo am urcat nerăbdători în tren pentru a ajunge la destinația noastră Buchs, Elveția, unde am fost întâmpinați de gazdele noastre care ne-au însoțit la casa de copii Gamander. Aceasta casă care se află în orașul Schaan din țara alpină Liechtenstein este un vis devenit realitate pentru fiecare copil, fiind o destinație exclusiv pentru copii, interiorul și camerele sunt amenajate special pentru a fi pe placul fiecărui copil.
În fiecare zi copii au avut parte de cel puțin o surpriză, fie că a fost un cadou, o nouă excursie, un nou loc de joacă, o nouă zi însemna întotdeauna o nouă experiență. Am fost în multe drumeții prin pădurile minunate ale Principatului, pe trasee care ne ofereau mereu câte o surpriză, așadar am poposit fie la un loc de joacă, fie la un mic pârâu, fie pe o bancă cu vedere către un lac minunat.
Am făcut o plimbare până la castelul din capitala Vaduz, unde trăiește familia princiară, din acest motiv interiorul castelului nu poate fi vizitat, doar împrejurimea castelului, dar și așa ne-am bucurat de o priveliște demnă de o carte poștală.
Rinul formează granița care desparte Elveția de Liechtenstein, acolo se află un pod mare, pe care poți experimentă senzația de a fi în același timp în două țări. Așadar ne-am aliniat și noi frumos cu un picior în Elveția și cu celălalt în Liechtenstein.
Într-o zi am avut deosebita plăcere de a avea ca musafir pe Prințesa Sophie a Liechtensteinului. Am așteptat-o foarte curioși fiind prima dată când am avut parte de o întâlnire atât de specială. Copiii au avut ocazia de a-i pune întrebări, așadar au putut aflat dacă are diademă, rochie de seară, dacă există școală specială pentru familiile nobile sau care sunt responsabilitățile unei prințese. Noi am răsplătit-o pentru timpul acordat cu un mic spectacol de cântece care a îmbucurat-o foarte mult.
Mișcarea, activitatea fizică, este foarte importantă pentru locuitori micului principat, era la ordinea zilei să surprindem cetățeni care fac drumeții, ciclism, jogging sau se plimbă călare prin pădure. Planken este cea mai mică localitate din Liechtenstein, are aproximativ 500 de locuitori, aici am participat in fiecare joi dimineață la ora de sport, care se ținea la școala foarte modernă a localității. Copiii s-au distrat de minune la fiecare oră și ne rugau să mai rămânem puțin.
Am fost în excursie în Elveția în ținutul Werdenberg, orașul Grabs unde am hrănit lebedele de pe un minunat lac, am făcut drumeții și am vizitat castelul Werdenberg. Urcând către castel am fost în zona de fortificație a castelului, unde s-au păstrat până azi foarte bine vechile clădiri, aici am avut parte de o priveliște extraordinar de frumoasă.
Am avut parte de o experiență unică și de neuitat. Suntem foarte recunoscători pentru această ocazie minunată, atât copiii, părinții, dar și cadrele didactice doresc să exprime mulțumiri celor care au făcut posibilă această excursie.
Așadar dorim să mulțumim Serviciului de Ajutor Maltez din România, Secretariatului General și filialei Timișoara. Alături de ei au fost parteneri și organizatori și Serviciul de Ajutor Maltez din Ungaria, dorim să le mulțumim pentru munca depusă în scopul acestei excursii. De asemenea mulțumim și organizației Crucea Roșie din Principatul Liechtenstein pentru tot efortul depus.
Mulțumim și personalului casei de copii: Banni, Timo, Sabrina, Lenna, care ne-au purtat grijă zilnic și ne-au fericit fiecare clipă petrecută acolo. Mulțumim și doamnei Ginny pentru cadourile oferite, care ne-au făcut ziua mai frumoasă.
O să ne amintim cu drag de fiecare clipă petrecută în această tabără minunată, de locațiile extraordinare în care am ajuns, de minunații Alpi Elvețieni cu creste înzăpezite, de oamenii minunați care ne-au oferit momente de neuitat.