DE-A ARHITECTURA ÎN GERHARDINUM

Asociatia De-a arhitectura construiește prin educație.

Construcţia noastră creşte când:

· Copiii şi adulţii înţeleg şi iubesc valorile mediului construit şi sunt activi în comunităţile lor.

· Profesioniştii mediului construit se implică prin educaţie în societate.

· În educaţie, joaca, experimentul şi creativitatea sunt luate în serios.

Clasa a 7-a s-a alăturat proiectului lansat de asociație. Am pornit cu mare elan și curaj în aventura vieții noastre.

De-a arhitectura în școala mea” este programul educațional care dă posibilitatea elevilor să descopere şi să îşi dezvolte un mod de gândire şi abordare a problemelor specific arhitecţilor şi designer-ilor („design thinking”) prin realizarea de propuneri prin care să îmbunătăţească sau să reimagineze şcoala lor, fiind implicaţi astfel într-un proces de învăţare activă, în care îşi folosesc simţul practic şi creativitatea. Este o abordare a învăţării prin proiect aplicată pe un exemplu concret pe care ei îl cunosc şi utilizează, şcoala.

Elevii, ghidaţi de îndrumătorul arhitect, investighează şcoala, identifică aspecte legate de clădire pe care doresc să le îmbunătăţească/schimbe, îşi imaginează ce vor să facă, se documentează, analizează şi fac propuneri de proiect, proiect pe care îl vor prezenta posibililor utilizatori. Arhitectul îndrumător şi profesorul sunt numai ghizi în acest proces.

Pentru a stimula învăţarea şi a da un sens celor învăţate, ei vor selecta din proiectul propus o parte fezabilă de realizat într-un buget dat și vor realiza pentru aceasta o cerere de finanțare, pe care o vor trimite Asociației De-a Arhitectura pentru a obține din fondurile alocate de sponsorul/sponsorii programului din acel an.

Proiectul care va beneficia de finanțare va fi selecționat după următoarele criterii:

· impact mare în viața socială a școlii;

· foarte mulți utilizatori vor beneficia de proiect;

· costul redus care se poate încadra cel mai bine în sponsorizarea primită;

· efort de implementare redus;

· capacitatea de a deveni un exemplu de urmat și pentru alte școli;

· capacitatea de a implica elevii în realizarea lui.

Elevii clasei după mai multe runde de dezbateri au decis dezvoltarea a patru idei:

1.Echipa Cavalerilor a analizat proiectul poarta: amenajare poartă și acces pentru pietoni, realizarea unui design original al acesteia: imaginea unei girafe.

2.Echipa H2GO a realizat proiectul cu același nume: amenajarea unei parcări de biciclete și a unei fântâni de băut apă potabilă în curtea liceului.

3.Echipa Superiorii în cantină a propus câteva idei pentru cantină (o mică braserie, iluminat și mobilier vesel) dar mai ales o terasă în fața cantinei, loc de luat masa în aer liber.

4.Echipa Copiii naturii a prezentat proiectul: Clasera, o clasă în natură, o sală de clasă în curtea liceului, cu pereți transparenți, multe plante și multe alte obiecte inedite.

Vă rugăm să ne sprijiniți în realizarea ideilor noastre prin:

· Votul în alegerea proiectului care va fi implementat (luna ianuarie).

· Fonduri necesare implementării proiectului sau sprijin concret cu materiale necesare proiectului.

· Voluntariat prin participarea cu muncă la realizarea concretă a construcțiilor necesare (lunile martie-august).

prof. Bakos Veronica

 

înapoi

Calendar

« Iun 2020 »
LuMaMiJoViDu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5