„Tudj többet! Légy jobb!” hét tevékenységei a Pillangó csoportban

Hétfő: A csoport fája, virágültetés

Az „Óvoda másként hetének” egységes témája iskolánkban és óvodánkban a Fa. A hétnek az első napján  a  csoport fáját  készítettük el illetve virágokat ültettünk. A fa ágait a kezek  pecsételésével díszítettük. A gyerekek belemártották kezüket a festékbe pecsétet nyomva a faágakra. Ezt követően parafa dugóval virágokat pecsételtünk a fára. A virágültetés az óvoda udvarán történt. Virágokat illetve virágmagokat ültettünk cserepekbe. Az elültettett  virágokat az óvoda udvarán helyeztük el, ezekkel díszítve az óvoda bejáratát. Azokat a virágcserepeket, amelyekbe a magok kerültek, a gyerekek hazavitték minden nap gondoskodva róluk.

Kedd: Állatkerti látogatás

A hét második  napján meglátogattuk a temesvári  állatkertet. Szülőkkel és gyerekekkel együtt bejártuk az állatkertet, megfigyeltük az állatokat, képeket készítettünk. Egyes állatokat meg is etettük.  A  kirándulás kikapcsolódást jelentett számunkra, mindenki jól érezte magát.  Az állatkert erdős részen van, így a gyerekek kint lehettek a természetben, megfigyelhették a természet szépségeit. Az utazás után visszamentünk az óvodába.

Szerda: Saját fám

Ezen a napon a csoport termében folytattuk tevékenységünket. Mindenki elkészítette saját fáját. Először is a fa lombját vágtuk ki, majd díszítettük különböző színű virágokkal. Miután a fa lombja elkészült nekifogtunk a fa törzsének. Kartongurigákat festettünk be, majd bevágtuk öket két helyen, hogy belehelyezhessük a lombokat. A legvégén mindenki ráragasztotta a fára  saját fényképét.

Csütörtök: Vonatos kirándulás Buziásfürdőre

Korán reggel az északi vonatállomáson gyülekeztünk. Innen indultunk tovább vonattal  Buziásfürdőre. A városban meglátogattuk a parkot illetve a „Repülőteret”. Először a játszótéren telepedtünk le, uzsonnázással és közös játékkal töltöttük a délelőttöt.  Ezt követően sétáltunk a parkban és forrásvízzel töltöttük meg üvegeinket. Vissza ugyancsak vonattal utaztunk, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.

Péntek: Süti készítése és bábszínház

A hét utolsó napján először kókuszos gombócot készítettünk. Összegyúrtuk a hozzávalókat (darált keksz, kakaó, porcukor, vanília eszencia, tej, kókuszreszelék), majd a gyerekek a tányérjukban kiformázták a gombócokat. Ezt követően megforgatták a gombócokat a kókuszreszelékben. Végül közösen elfogyasztottuk a készítményeket. A napi program bábszínházzal folytatódott. A gyerekek a „Meseszekér” című előadást láthatták. Végezetül megbeszéltük a hét eseményeit és mindeki elmesélte a kedvencét.